به وسعت یک جهان

ساخت وبلاگ

نشانه ها و علائم افسردگی پنهان در افراد

نشانه ها و علائم افسردگی پنهان در افراد

آدم‌های افسرده نشانه‌های روشنی دارند : غمگین و افسرده و بی‌توجه به اطرافند. اما آنهایی که افسردگی پنهان دارند چطور؟ آنها ممکن است که خیلی بیرون‌گرا و معاشرتی باشند. این افراد می‌توانند واقعیت را حتی از متخصصان هم پنهان کنند. چطور می‌شود آنها را شناسایی کرد و چطور می‌شود به آنها کمک کرد؟

بین 10 تا 15 درصد مردمی که افسردگی حاد دارند، دست به خودکشی می‌زنند. با وجود این برخی از مردم ممکن است آن را نادیده بگیرند و هرگز افسردگی خود را فاش نکنند. خیلی از آنها شخصیت اجتماعی متفاوتی دارند که با آنچه در درون‌شان می گذرد فرق دارد.

ممکن است شما هم آدم‌هایی را بشناسید که افسردگی خود را پنهان می‌کنند. با خواندن این متن می‌توانید علامت‌هایی را پیدا کنید که نشان می‌دهند مشکلی وجود دارد. یادتان باشد که وجود این علامت ها نشانه قطعی افسردگی نیست. اطرافیان هم درمانگر افراد افسرده نمی‌توانند باشند.

نقش آدم‌های اطراف آنجا مهم است که با پیدا کردن نشانه‌ها، فرد را تشویق به مراجعه به متخصص کنند و به او دلگرمی بدهند که کنارش خواهند بود.
 
ممکن است برونگرا و خوشحال به نظر برسند
محققان مرکز پزشکی دانشگاه روچستر دربافته‌اند که تشخیص افسردگی زمانی که افراد دچار «افسردگی شاد» هستند، دشوار است؛ به خصوص وقتی فرد افسرده مسن باشد. این گروه تحقیقاتی بر این باور است که برای برونگراها دشوار است که افسردگی خود را نشان بدهند. اما نباید تصور کرد که یک فرد برونگرا و اجتماعی نسبت به افسردگی ایمن است. باید حواس‌مان به نشانه‌های هشداردهنده باشد و بیش از همه، شنونده خوبی برایشان باشیم.
 
ممکن است افسردگی خود را پنهان کنند
مسایل فرهنگی در میزان نشان دادن افسردگی موثر است. تحقیقات جالبی درباره رفتار اروپایی‌ها و استرالیایی‌ها در مقابل افسردگی انجام شده است. مثلا در استرالیا، باورهای غلطی درباره افسردگی وجود دارد که باعث می‌شود بسیاری از افراد مبتلا آن را آشکار نکنند. آنها ممکن است از مطرح کردن افسردگی خود دچار شرمندگی باشند یا بترسند که کارشان را از دست بدهند یا نتوانند از مرخصی بیماری خود به دلیل مشکلات مربوط به روان استفاده کنند. دلیلش این است که استرالیایی‌ها ۱۴ روز مرخصی به دلیل افسردگی می‌گیرند در حالی که اروپایی‌ها می‌توانند ۳۶ روز مرخصی باشند.
 
ممکن است نیاز به درمان ترس‌ها و بیماری‌های گذشته داشته باشند
یک آدم موفق را تصور کنید که بچه‌های خوبی دارد، کار عالی و ازدواجی موفق. با این حال همچنان ممکن است که بخش دردناکی در زندگی گذشته این شخص وجود داشته باشد که هرگز به طور کامل درمان نشده است.

روانشناسان نام مخففی برای این گروه اشخاص برگزیده‌اند: «فردی که افسردگی‌اش را به نحو عالی پنهان کرده». اعتماد به نفس و شادی بیرونی این افراد در تضاد آشکار با آن چیزی است که در درون‌شان می‌گذرد. در چنین شرایطی، مشکل آنها اغلب نادیده گرفته می‌شود؛ به خصوص از سوی خودشان.

با این حال این افراد حتی ممکن است دست به خودکشی بزنند. تراژدی این است که هیچ کس نمی‌تواند به سادگی نشانه‌ای از افسردگی در این اشخاص بیابد و فرد مبتلا هم هرگز جرات نمی‌کند که با کسی در این باره حرف بزند. به همین دلیل ما همواره باید دوست یا فرد عزیزی را که درباره خستگی و اضطرابش حرف می‌زند جدی بگیریم و به حرف‌هایش با دقت گوش دهیم.

برخی از مردم ممکن است افسردگی خود را نادیده بگیرند و هرگز آن را فاش نکنند

ممکن است عادت‌های غذایی غیرعادی داشته باشند
بسیاری از کارشناسان معتقدند که ارتباط محکمی میان اختلالات تغذیه‌ای و افسردگی وجود دارد. این‌ها دو بیماری مختلف هستند که یکی از آنها ممکن است منجر به دیگری شود یا همزمان با هم رخ بدهد.

این روزها تعداد افرادی که از اختلالات تغذیه رنج می‌برند به مراتب بیشتر شده است. این موضوع می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد مثل فشارهای رسانه‌ها، تصورات افراد از شکل بدن و افسردگی.

اگر متوجه این نکته شدید که یکی از عزیزانتان دچار تغییرات عمده‌ای در غذا خوردنش شده، با او حرف بزنید و تشویقش کنید که دنبال درمان باشد. افسردگی پنهان ممکن است یکی از دلایلش باشد.
 
ممکن است شادی‌شان الکی باشد
اغلب، افرادی که دچار افسردگی پنهان هستند، نسبت به چیزهایی که قبلا به آنها علاقه داشتند و هیجان نشان می‌دادند بی‌علاقه می‌شوند. اگر کسی ادعا کرد که قطعا افسرده نیست اما دیگر به چیزی اهمیت نمی‌دهد، این موضوع می‌تواند نشانه مشکل مهم‌تری باشد. از آنها بخواهید که درباره مشکل‌شان حرف بزنند. این نخستین قدم درمان است.
 
ممکن است خشمگین و عصبی به نظر برسند
ما معمولا افسردگی را با نشانه‌هایی مثل غمگینی، ناامیدی، سودازدگی و گریه می‌شناسیم. اما نشانه‌های دیگری هم وجود دارد که اغلب ناشناخته می‌مانند چون آنها را به عنوان یک طغیان موقتی در نظر می‌گیریم. مثلا ما فکر می کنیم اگر کسی خشمگین شده، صرفا در لحظه عصبانی است اما در واقع خشم هم شیوه‌ای برای بروز افسردگی است. بسیاری از افراد از این شیوه برای بیان افسردگی‌شان استفاده می‌کنند.
 
ممکن است دچار کم‌خوابی باشند
اگر فرد عزیز شما از کم‌خوابی شکایت می‌کند یا حتی از خواب زیاد، این موضوع می‌تواند یک نشانه هشدار باشد. اختلالات خواب نشانه‌ای از یک مشکل عمیق‌تر هستند: مشکلاتی مثل اضطراب، بی‌خالی و افسردگی.

مشکلات خواب و افسردگی ارتباط نزدیکی به هم دارند. بنابراین اختلالت خواب را نایده نگیرید. در بسیاری از موارد، افسردگی آنقدر نادیده و دست کم گرفته می‌شود که نتیجه بدی به بار می‌آید.

همچنین ببینید:

به وسعت یک جهان...
ما را در سایت به وسعت یک جهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار toptext بازدید : 171 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:35

کشف استعدادهای پنهان در کودکان

کشف استعدادهای پنهان در کودکان

 ریشه استعدادهای نهانی کودکان همواره در برخی از فعالیت‌های معمولی آنها، پنهان شده است. اگر به عقب برگردید، می‌بینید که فرزندتان قبل از دوران کودکی و در دوران خردسالی به برخی فعالیت‌ها و کارها علاقه عمیق‌تری داشته است.

شناسایی و کشف استعدادهای پنهان کودکان هرچه در سنین پایینتر ایجاد شود، بهتر است و نتیجه بیشتری در پی خواهد داشت. این کار باعث میشود هم دیدگاه آنها در مورد شغل آیندهشان سریعتر شکل بگیرد و پرورش یابد و هم از نظر روحی – روانی در این زمینه تقویت شوند. تمام انسانهای این کره خاکی هرکدام با استعداد و توانایی خاص خودشان به دنیا آمدهاند. برخی از این استعدادها هیچگاه تشخیص داده نمیشوند و با مرگ فرد، دفن میشوند.

عدم شناخت استعدادهای فردی باعث بیمصرف ماندنشان میشود و برعکس تشخیصشان باعث شکوفایی و رشد بیشترشان. مشکل اصلی وقتی بروز میکند که کودک قرار است در مسیری قرار بگیرد و انتخاب کند و راهی را پیشرو دارد که قبلا اطرافیانش طی نکردهاند و تازگی دارد. در چنین شرایطی شناخت استعدادها و تواناییهای خاص کودک که قبلا به کمک بزرگترهایش اتفاق افتاده است، به او کمک میکند تا مسیر خود را روشنتر ببیند و راحتتر و مصمم‌تر انتخاب کند.

فعالیت‌های کودک را یک بررسی دقیق کنید
ریشه توانایی‌ها و استعدادهای نهانی کودکان همواره در برخی از فعالیت‌های معمولی و کودکانه آنها، پنهان شده است. اگر به عقب برگردید و روزهای قبل را بررسی کنید، می‌بینید که فرزندتان قبل از دوران کودکی و در دوران خردسالی به برخی فعالیت‌ها و کارها علاقه عمیق‌تری داشته است. تمام آن فعالیت‌ها را پشت‌سر هم به عقب برگردید تا بالاخره به نقطه‌ای برسید که روشن می‌کند کودکتان به چه چیزی بیشتر علاقه دارد.

بیشتر علایق که ریشه در وراثت و ژنتیک دارند یا به راحتی فراموش می‌شوند و یا اینکه بیش از اندازه پرداخت می‌شوند، بنابراین ممکن است در این میان استعدادهای دیگر به چشم نیایند پس در این زمینه باید به دنبال آن دسته از استعدادهایی باشید که کودک را هیجان زده می‌کنند و او با انجام آنها به وجد می‌آید.

به دنبال پرسشها و پروژه های کتاب کار در این زمینه باشید
معمولا برخی پرسشنامه ها که در اغلب تحقیقات مورد استفاده قرار میگیرند، میتوانند کمک زیادی کنند و باعث کشف استعدادهای پنهان کودکان شوند.

اگر یکی از این پرسشها را مدنظر قرار دهید و شروع به پاسخ دادن به سوالاتشان کنید خواهید دید که کمکم ذهنتان باز میشود و به چیزهایی فکر میکنید که قبلا فکرش را نمیکردید در این پروسه، بخش پنهان و پوشیده علایق کودک بیدار میشود و فرصت شناخته شدن را به دست می‌آورد.

 ریشه استعدادهای نهانی کودکان در برخی از فعالیت‌های معمولی و کودکانه آنها، پنهان شده

حرف زدن با خود کودک
استعداد با هوش، مهارتهای اجتماعی و خلاقیت فرق دارد. همه ما استعدادهایی داریم که ممکن است هیچگاه آنها را نشناخته باشیم. گاهی این استعدادها بسیار واضح هستند ولی ما باز هم آنها را نمیبینیم. حرف زدن با کودکان یکی از بهترین شیوهها برای تشخیص استعدادهای آنهاست. از آنجاییکه والدین تجربه زندگی دارند میتوانند راهنماییهای فوق‌العادهای برای فرزندانشان داشته باشند. والدین میتوانند به فرزندان خود کمک کنند تا بفهمند و یاد بگیرند که چگونه با رفتارهای امروزشان، زندگی آیندهشان را میسازند.

 شما میتوانید از آنها بپرسید که در طول انجام کار یا فعالیت مورد نظرشان، چه احساسی داشتند؟ چرا این احساس را داشتند؟ از او بپرسید آیا میتوانی مثال بزنی؟ چه چیزی را بیشتر از همه دوست داری؟ چه چیزی را دوست نداری؟ البته کودک را نباید با این نوع سوال هر روز بمباران کرد بلکه باید در فضای مناسب قرار بگیرند. کودکان تجربیات خود را به خوبی انعکاس میدهند و رفته رفته در این امر نیز موفقتر میشوند و به زودی میتوانند تواناییهای خود را بهتر برای شما توصیف کنند. هرچه اطلاعات شما در مورد عملکرد آنها در محیطهایی مثل مدرسه، باشگاه ورزشی و کلاسهای هنری بیشتر باشد، راحتتر میتوانید تواناییهای آنها را کشف کنید.

این اطلاعات به شما بینش بیشتری میدهد که به پرورش بهتر استعدادهای کودکتان کمک میکند.

به کودک خود حق انتخاب بدهید
به یاد داشته باشید که در آخر راه کودکتان باید مسیر خودش را پیدا کند و بسیار مهم است که خودش تجربه کند پس باید به او اجازه دهید تا تصمیم بگیرد و آن کاری را انجام دهد که خودش میخواهد. حمایت و تشویق شما بسیار لازم است اما کودک باید فضای کافی برای تصمیمگیری داشته باشد.

شما میتوانید به او پیشنهاد بدهید اما به هیچوجه اجبار در کار نباشد مثلا او را به کلاس موسیقی ببرید و با موسیقی آشنا کنید یا اینکه او را به کلاسهای هنری و ورزشی ببرید تا از میان آنها علایق کودکتان مشخص شود و خودش به شما بگوید که با کدامیک راحتتر است و دوست دارد آن را ادامه بدهد.

در زمان بازی رفتارها و حالات کودکتان را مورد توجه قرار دهید
به جای اینکه برای تمام فعالیتهای کودکتان برنامه‌ریزی کنید، بگذارید که خودش تصمیم بگیرد و کاری را که دوست دارد انجام دهد. در سکوت به او نگاه کنید، چه میکشد چگونه آواز میخواند و… آیا کودکتان شخصیت ورزشی دارد؟ یا اینکه از فعالیتهای درسی لذت میبرد؟ کودکان استعدادها و تواناییهای خود را با بازیهای خود نشان میدهند.  آیا کودکتان ترجیح میدهد به تنهایی بازی کند یا بازی با دیگران را دوست دارد؟ این مشاهدات کمک زیادی به شما میکنند و شما را به هدفتان میرسانند.

استعداد با هوش، مهارتهای اجتماعی و خلاقیت فرق دارد

 
به علایق  کودکتان احترام بگذارید و انتخابهای او را حمایت کنید
گاهی اوقات به اشتباه فکر میکنیم چون آنها سن کمی دارند، پس احمق هستند و خیلی چیزها را نمی فهمند. بهتر است دخالتهای بیجا را فراموش کنید. کودکان همیشه نمیدانند استعدادهایشان در چیست اما به زودی یاد میگیرند. آنها نیاز دارند که شما فرصت کافی در اختیارشان قرار  دهید تا خودشان تشخیص دهند. هرگز کودک خود را لای منگنه نگذارید شاید او از چیزی که شما میخواهید، هیچ لذتی نمیبرد. او را به زور به مسیری هل ندهید که نمیخواهد و وقتی که راهی را انتخاب کرد، او را حمایت کنید مگر اینکه احساس کنید ممکن است خطری تهدیدش کند.

هرگز به استعدادها و توانایی‌هایشان بی‌توجهی نکنید
بسیار مهم است که به یاد داشته باشید کودکتان به راحتی آن چیزی را که در آن استعداد بسیار زیاد دارد فراموش میکند و کنار میگذارد اگر فقط و فقط احساس کند شما به او توجه ندارید و اهمیت نمیدهید.

مثلا وقتی که مشغول انجام کار مورد علاقهاش است به او بگویید: «بهتر نیست اینها را جمع کنی و به تکالیفت برسی». سعی کنید که دیدگاه خود را عوض کنید و او را بیشتر درک کنید.

ما در مقام والدین کودکان وظیفه داریم کودکان خود را به درستی پرورش دهیم و به آنها کمک کنیم در آینده انسانهای بهتری باشند.

ما باید برای آنها پناهگاه امنی باشیم و محیطی دوستداشتنی را فراهم کنیم تا این شکوفه‌ها، گل شوند و میوه بدهند.

همچنین ببینید:

به وسعت یک جهان...
ما را در سایت به وسعت یک جهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار toptext بازدید : 178 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:35

آموزش درست کردن پیش غذای پاچینی

آموزش درست کردن پیش غذای پاچینی

پاچینی یکی از غذاهای خوشمزه و مقوی است که هم کم هزینه است هم راحت و سریع آماده می شود، شما می توانید از آن به عنوان پیش غذا در مهمانی ها استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه پاچینی :
 بازوی مرغ      ۶ عدد
 پیاز      ۱ عدد
 آب لیمو ترش      ۲ قاشق غذاخوری
 آرد ذرت     ۱ قاشق غذاخوری
کنجد     ۴ قاشق غذاخوری
پودر سوخاری     ۱ پیمانه
تخم مرغ     ۱ عدد
پنیر پارمزان     ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه و آویشن     به مقدار لازم
زعفران آب گرفته     مقداری
روغن     جهت سرخ کردن

طرز تهیه پیش غذای پاچینی :
برای پاچینی از قسمت بالای بال مرغ که همان بازوی مرغ است استفاده می کنیم. بازوهای مرغ را جدا کنید و با یک عدد پیاز خلال شده و زعفران و آب لیمو ترش و نمک و فلفل در ظرفی بریزید و خوب هم بزنید تا مواد به خورد مرغ برود. مرغها را بگذارید چند ساعت یا از شب تا صبح مزه دار شود. اگه عجله دارید می توانید این مرحله را حذف کنید ولی مزه دار کردن مرغ تأثیر زیادی در طعم نهایی دارد، پس توصیه می کنم حذف نکنید.

بعد از مزه دار شدن مرغ ها در حالیکه بازوی مرغ را با یک دستتان گرفتید با چاقو یک برش به قسمت بالای آن بدهید تا گوشتش از استخوان جدا شود حالا با کمک چاقو یا دست گوشت بازو را به سمت پایین بکشید تا کاملاً از استخون جدا شود.

 
نحوه آماده کردن پاچینی

گوشت بازو را به سمت انتهای بازو ببرید و برگردونید. گوشت تقریبا یه حالت گرد و توپی پیدا می کند و انتهای بازو جمع می شود. اگر گوشت خوب فرم نگرفته نگران نباشید، با دستتان به آن حالت بدهید. بعداً داخل آرد و تخم مرغ که می زنید بهتر جمع می شود و خودش را می گیرد.

در ظرفی پودرسوخاری، کنجد، نمک و فلفل و آویشن و پودر پنیر پارمزان و آرد ذرت را با هم مخلوط کنید. تخم مرغ را هم در ظرف گود دیگری هم بزنید.

حالا بازوهای آماده شده را ابتدا در مخلوط آرد بزنید تا خوب کاور شود بعد در تخم مرغ زده شده بزنید و برای بار دوم در آرد بزنید و خوب تکان بدهید تا کاملاً آغشته شود همه ی بازوها را به همین ترتیب آماده کنید.

در شیرجوش یا قابلمه ی کوچک گودی مقدار نسبتاًَ زیادی روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار بدهید تا خوب داغ شود وقتی روغن خوب داغ شد، پاچینی های آماده شده را در قابلمه بگذارید و روی حرارت ملایم اجازه بدهید خوب سرخ شوند.

یادتان باشد حرارت نباید زیاد باشد چون داخل پاچینی هایتان خام باقی می ماند و روی آن می سوزد باید با حرارت ملایم حدود ۲۰ دقیقه سرخ شوند.

بعد از روغن در بیارید و روی دستمال آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود سپس در ظرف مناسب به همراه سبزیجات دلخواه یا سیب زمینی سرخ کرده سرو کنید.

همچنین ببینید:

به وسعت یک جهان...
ما را در سایت به وسعت یک جهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار toptext بازدید : 178 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:35

آموزش کانتورینگ صورت برای انواع فرم صورت

جهانی‌ها -> آرایش و گریم

کانتورینگ یکی از مراحل آرایش می باشد که نواقص اجزاء صــورت را می پوشاند

کانتورینگ یکی از مراحل آرایش می باشد که نواقص اجزاء صــورت را می پوشاند. شما با این تکنیک قادر خواهید بود چهره خود را به فرم ایده آل نزدیک سازید.

تکنیک های کانتورینگ ( آرایش ترمیمی ) صورت

1 – کانتورینگ فرم صورت
از آنـجـایی که ایده آل ترین فرم صورت، فرم بیضی شکل می بـاشـد هـنـگام آرایش می تـوانـیـد فـرم صورت خود  را با استفاده از کرم پودر و رژ گـونـه  بـه ایـن فرم مطلوب درآورید. در اشکال زیر رنگ قهوه ای کرم پودر تیره تر (کـانـتور)، رنـگ زرد کـرم پـــودر روشنتر (هایلایت) و رنگ سبز رژ گونه می باشد.

کانتورینگ برای صورت گرد

آموزش کانتورینگ صورت برای انواع فرم صورت

کانتور = اطراف فک، شقیقه ها و گردن.
هایلایت = وسط بینی، وسط گونه ها، پیشانی و چانه.
رژگونه = زیر استخوان گونه.
 
کانتورینگ برای صورت قلبی شکل

آموزش کانتورینگ صورت برای انواع فرم صورت

کانتور = شقیقه ها و چانه.
هایلایت = زیر گونه ها روی خط فک.
رژ گونه = روی استخوانهای گونه.
 
کانتورینگ برای صورت کشیده

آموزش کانتورینگ صورت برای انواع فرم صورت

کانتور = پیشانی (سر حد موی سر و پیشانی)، چانه، زیر گونه ها.
هایلایت = بالای استخوانهای گونه و پیشانی.
رژگونه = استخوانهای گونه.
 
کانتورینگ برای صورت مستطیلی شکل

آموزش کانتورینگ صورت برای انواع فرم صورت

کانتور = اطراف فک و شقیقه ها.
هایلایت = چانه، شقیقه ها و بالای استخوانهای گونه.
رژ گونه= روی استخوانهای گونه.
 
کانتورینگ برای صورت گلابی شکل

آموزش کانتورینگ صورت برای انواع فرم صورت

کانتور = اطراف فک و گردن.
هایلایت = وسط بینی، وسط گونه ها و شقیقه ها.
رژ گونه = دو طرف استخوانهای گونه.
 
کانتورینگ برای صورت مربعی شکل

آموزش کانتورینگ صورت برای انواع فرم صورت

کانتور = اطراف فک و شقیقه ها.
هایلایت = وسط بینی، وسط گونه ها و چانه.
رژ گونه= دو طرف استخوانهای گونه.

نکته 1 – سر حد کرم پودرهای روشنتر و تیره تر را طوری در هم بیامیزید که خط جدا کننده میان آنها مشخص نباشد.

نکته 2 – از یکی از قوانین رنگها برای اصلاح نواقص صورت خود بهره گیرید:
* رنگهای روشن اجزاء صورت را بزرگتر، برجسته تر، جلو تر و بیرون زده تر جلوه میدهند.
* رنگهای تیره اجزاء صورت را کوچکتر، عقب تر، دور تر و نامشخص تر جلوه میدهند.
 
2 – پهن تر کردن بینی باریک با کانتورینگ
دو طرف بینی را با کرم پودر روشنتر هایلایت کنید. چنانچه بینی نوک تیزی دارید  از کرم پودر با درجه رنگ تیره تر بروی نوک بینی استفاده کنید.
 
3 – پنهان کردن برآمدگی روی بینی با کانتورینگ
با زدن کرم پودر تیره تر درست روی برآمدگی و هایلایت کردن  دو طرف برآمدگی  با کرم پودر روشنتر.
 
4 – صاف جلوه دادن بینی خمیده با کانتورینگ
استفاده از کرم پودر تیره تر روی قسمت برآمدگی و هایلایت کردن طرف مقابل بینی با کرم پودر روشنتر.

5 – باریک کردن بینی پهن با بینی بلند
استفاده از کرم پودر تیره تر دو طرف بینی و هایلایت کردن خط میان بینی با کرم پودر روشنتر.

6  کوتاه ساختن بینی بلند با بینی بلند
با کرم پودر تیره تر نوک و بخش زیرین بینی را کانتور کنید.
 
7 – کوتاه تر جلوه دادن پیشانی بلند با کانتورینگ
از کرم پودری که 3 درجه تیره تر از رنگ چهره تان است  در سر حد پیشانی و موی سر خود بزنید و بسمت پایین آن را پخش و درآمیزید.
 
8 – بلندتر جلوه دادن پیشانی کوتاه با کانتورینگ
مانند مراحل فوق عمل کرده اما از کرم پودری که 3 درجه روشنتر از پوست صورت تان است استفاده کنید.

همچنین ببینید

منبع : بیتوته / پ

به وسعت یک جهان...
ما را در سایت به وسعت یک جهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار toptext بازدید : 163 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 19:39

ترفندی ساده برای کوچک کردن بینی های بزرگ,ترفند آرایشی برای کوچک کردن بینی

جهانی‌ها -> آرایش و گریم

با آرایش بینی بزرگ تان را کوچک و خوش فرم کنید‎

ترفندهای آرایشی بسیاری برای اصلاحات مشکلات صورت تان وجود دارد. در این مقاله شما را با ترفند آرایشی برای کوچک کردن بینی بزرگ تان آشنا می کنیم.

با آرایش بینی بزرگ تان را کوچک و خوش فرم کنید

هر کسی ترجیح می‌دهد حداقل یک بخش از بدن خودش را از چشم دیگران پنهان کند، اما پنهان کردن بینی واقعا کار سختی است. خوش‌بختانه، رعایت کردن نکات آرایشی می‌تواند به‌طور موثری بدشکلی بینی را به حداقل برساند و حالت نسبتا مناسبی به بینی بدهد. اگر چه تاثیر این روش دائمی نیست،‌ اما هزینه کمتری دارد و مضرات آن نسبت به عمل جراحی زیبایی کمتر است.

اولین نکته آرایشی برای پوشش دادن بدشکلی بینی، زیرسازی مناسب است
کارشناسان هنر آرایش، استفاده از زیرسازی مات که دو درجه تیره‌تر از زیرسازی همیشگی پوست شما باشد را در این موارد توصیه می‌کنند. ابتدا باید از هر دو طرف بینی، خط مستقیمی را به سمت پایین بکشید و یک خط نازک را روی پُل بینی ادامه بدهید. بعد باید زیرسازی تیره را خیلی خوب مخلوط کنید و زیرسازی مات را روی این قسمت‌ها پخش کنید. فراموش نکنید که همیشه باید از آرایش مات استفاده کنید تا درخشش روی پُل بینی را کاهش دهید.
 
روش دیگری که می‌توانید به کار بگیرید تا بینی شما کوچک‌تر به نظر برسد، این است که مرکز دید دیگران را به سمت ویژگی‌های دیگر صورت خودتان جلب کنید.

برای این کار باید گونه‌های خودتان را با رُژگونه‌ای به رنگ‌های برنز یا رنگ‌های بر پایه قرمز، تیره کنید تا توجه دیگران را از بینی به سمت گونه‌ها بکشانید. استفاده از رُژ لب نسبتا براق نیز همین کار را برای شما انجام می‌دهد.

همچنین ببینید

منبع : سلامتیسم / پ

به وسعت یک جهان...
ما را در سایت به وسعت یک جهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار toptext بازدید : 185 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 19:39

حکایت زیبا مرگ و زندگی,حکایت

جهانی‌ها -> حکایت

 گویند صاحب دلی، وارد جمعی شد.

حاضرین همه او را شناختند و از او خواستند که پس از انجام کارهایش آنان را پندی گوید.

پذیرفت.

کارهایش که تمام شد همگی نشستند و چشم‌ها به سوی او بود.

مرد صاحب دل خطاب به جماعت گفت:

ای مردم ! هر کس از شما که می داند امروز تا شب خواهد زیست و نخواهد مرد، برخیزد!

کسی برنخاست.

گفت: حالا هر کس از شما که خود را آماده مرگ کرده است، برخیزد!

باز کسی برنخاست.

گفت: شگفتا از شما که به ماندن اطمینان ندارید و برای رفتن نیز آماده نیستید!

همچنین ببینید

منبع : parcha.mihanblog.com / پ

به وسعت یک جهان...
ما را در سایت به وسعت یک جهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار toptext بازدید : 148 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 18:16

ست بلوز و دامن تابستانی به سبک آدری هپبورن,ست دامن و بلوز

جهانی‌ها -> مدل لباس

ست کردن بلوز و دامن تابستانی به سبک آدری هپبورن، ستاره شیک پوش سینمای هالیوود

آدری هپبورن Audrey Hepbu یکی از ستاره های خوش پوش هالیوودی است و با گذشت این همه سال باز هم جزو دسته زنان شیک پوش هالیوودی است. در این مقاله ست های بلوز و دامن های آدری هپبورن را گردآوری کرده ایم.

بلوز و دامن تابستانی تان را به سبک آدری هپبورن Audrey Hepbu ست کنید

آدری هِپبورن Audrey Hepbu متولد 4 می 1929 – درگذشته 20 ژانویه 1993 هنرپیشه مشهور بریتانیایی هلندی‌ تبار متولد بلژیک سینما و تئاتر بود.

وی با فیلم‌هایی چون «بانوی زیبای من» و «صبحانه در تیفانی» شناخته شده است. این هنرپیشه باریک‌ اندام و خوش‌ پوش، به‌خاطر زیبایی فریبنده، ایفای نقش ماهرانه و در عین حال معصومانه‌اش در فیلم‌ها و اقدامات بشردوستانه‌اش برای کودکان نیازمند، شهرت داشت. هپبورن همچنین چهار بار نامزد جایزه اسکار شد و در سال 1953 موفق به بردن جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم تعطیلات رومی شد.

بلوز و دامن های تابستانی آدری هپبورن _ ست کردن بلوز با دامن _ مدل لباس

ست بلوز و دامن تابستانی به سبک آدری هپبورن,ست دامن و بلوز

بلوز و دامن های تابستانی آدری هپبورن _ ست کردن بلوز با دامن _ مدل لباس

ست بلوز و دامن تابستانی به سبک آدری هپبورن,ست دامن و بلوز

بلوز و دامن های تابستانی آدری هپبورن _ ست کردن بلوز با دامن _ مدل لباس

ست بلوز و دامن تابستانی به سبک آدری هپبورن,ست دامن و بلوز

بلوز و دامن های تابستانی آدری هپبورن _ ست کردن بلوز با دامن _ مدل لباس

ست بلوز و دامن تابستانی به سبک آدری هپبورن,ست دامن و بلوز

بلوز و دامن های تابستانی آدری هپبورن _ ست کردن بلوز با دامن _ مدل لباس

ست بلوز و دامن تابستانی به سبک آدری هپبورن,ست دامن و بلوز

بلوز و دامن های تابستانی آدری هپبورن _ ست کردن بلوز با دامن _ مدل لباس

ست بلوز و دامن تابستانی به سبک آدری هپبورن,ست دامن و بلوز

بلوز و دامن های تابستانی آدری هپبورن _ ست کردن بلوز با دامن _ مدل لباس

ست بلوز و دامن تابستانی به سبک آدری هپبورن,ست دامن و بلوز

بلوز و دامن های تابستانی آدری هپبورن _ ست کردن بلوز با دامن _ مدل لباس

ست بلوز و دامن تابستانی به سبک آدری هپبورن,ست دامن و بلوز

بلوز و دامن های تابستانی آدری هپبورن _ ست کردن بلوز با دامن _ مدل لباس

همچنین ببینید

منبع : سیمرغ / پ

به وسعت یک جهان...
ما را در سایت به وسعت یک جهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار toptext بازدید : 179 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 18:16

جهانی‌ها -> دکوراسیون

اگر به دنبال خلاقیت در طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه هستید، پیشنهاد می کنیم ما را در معرفی زیباترین سالن های زیبایی همراهی نمایید.

به طور کلی آرایشگاه ها جزء مکان هایی هستند که زیبایی آنها بیش از هر فضای دیگری مورد توجه مراجعه کنندگان است.

این موضوع در آرایشگاه های زنانه از اهمیت بالاتری برخوردار است. در بسیاری از موارد موفقیت یک آرایشگاه بیش از آنکه مدیون هنر و کار آرایشگر باشند، مدیون فضای زیبا و رویایی آن سالن زیباییست. در این بخش سعی کردیم مجموعه ای از ۱۰ دکوراسیون آرایشگاه زنانه که مناسب با سبک سالن های آرایش ایرانی باشد را برای شما آماده کردیم.

دکوراسیون آرایشگاه های زنانه,دکوراسیون آرایشگاه زنانه

موفقیت یک آرایشگاه بیش از آنکه مدیون کار آرایشگر باشند، مدیون فضای زیبا و رویایی آن هاست

در طراحی سالن های آرایش و زیبایی مهمترین نکته استفاده مناسب و بجا از رنگ هاست. معمولا تلفیق ۲ رنگ سفید و صورتی یا سفید و بنفش، زیبایی خاصی به این فضا می بخشد. اما چرا رنگ صورتی؟ دلیل این امر کاملا واضح و مشخص است. رنگ صورتی پر نفوذترین و جذاب ترین رنگ در بین تمامی رنگ های مورد علاقه بانوان است.

دکوراسیون آرایشگاه های زنانه,دکوراسیون آرایشگاه زنانه

معمولا تلفیق ۲ رنگ سفید و صورتی یا سفید و بنفش، زیبایی خاصی به آرایشگاه ها می بخشد

اگر می خواهید آرایشگاهتان بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد، یک بخش به نام “پذیرش” اضافه کنید. این عمل علاوه بر بزرگ جلوه دادن آریشگاه، باعث ایجاد نظم در این محیط می گردد.

دکوراسیون آرایشگاه های زنانه,دکوراسیون آرایشگاه زنانه

اگر می خواهید آرایشگاهتان بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد، یک بخش به نام “پذیرش” اضافه کنید

فضایی را برای اتاق عروس و چند همراه در نظر بگیرید. در این خصوص می توانید از مبلمان لوکس برای زیباتر شدن این فضا استفاده کنید.

دکوراسیون آرایشگاه های زنانه,دکوراسیون آرایشگاه زنانه

فضایی را برای اتاق عروس و چند همراه در نظر بگیرید و از مبلمان لوکس استفاده کنید

اتاق عروس باید زیباترین و جذاب ترین نقطه آرایشگاه باشد. ترکیب رنگ های سفید و طلایی این محیط را بیش از هر رنگ دیگری رویایی و شگفت انگیز می کند.

دکوراسیون آرایشگاه های زنانه,دکوراسیون آرایشگاه زنانه

اتاق عروس باید زیباترین و جذاب ترین نقطه آرایشگاه و بیشتر ترکیب رنگ های سفید و طلایی باشد

کف سازی یکی دیگر از آیتم ها برای زیباسازی آرایشگاه است.

دکوراسیون آرایشگاه های زنانه,دکوراسیون آرایشگاه زنانه

یکی دیگر از آیتم ها برای زیباسازی آرایشگاه، کف سازی آن است

در این آرایشگاه نیز شاهد فضای پذیرش و حسابداری هستیم.

دکوراسیون آرایشگاه های زنانه,دکوراسیون آرایشگاه زنانه

در این آرایشگاه نیز شاهد فضای پذیرش و حسابداری هستیم

قطعا ممکن است تعداد مشتریان زیاد باشد، پس فضایی جهت نشستن مشتریان فراهم کنید. چه بهتر که این فضا به شکلی باشد تا مشتریان با یک دیگر گپ بزنند تا بدین طریق زمان با سرعت بیشتری سپری گردد.

دکوراسیون آرایشگاه های زنانه,دکوراسیون آرایشگاه زنانه

ممکن است تعداد مشتریان زیاد باشد، پس فضایی جهت نشستن مشتریان فراهم کنید

یک لوستر بسیار زیبا در مرکزیت و محل نشیمن مشتریان، این سالن را بیش از پیش زیبا کرده است.

دکوراسیون آرایشگاه های زنانه,دکوراسیون آرایشگاه زنانه

یک لوستر بسیار زیبا در مرکزیت و محل نشیمن مشتریان، این سالن را بیش از پیش زیبا کرده است

استفاده از رنگ تیره در کف سازی که موجب کمتر دیده شدن کثیفی می شود.

دکوراسیون آرایشگاه های زنانه,دکوراسیون آرایشگاه زنانه

از رنگ تیره در کف سازی آرایشگاه استفاده که موجب کمتر دیده شدن کثیفی می شود

استفاده از دیوار کوب های مواج به منحصر به فرد کردن فضا کمک می کند. هر چند استفاده بی رویه از این دیوارکوب ها موجب شلوغی فضا می شود.

دکوراسیون آرایشگاه های زنانه,دکوراسیون آرایشگاه زنانه

استفاده از دیوار کوب های مواج به منحصر به فرد کردن فضا کمک می کند

دکوراسیون آرایشگاه با دو رنگ سفید و خاکستری موجب دیده نشدن ذرات مو در کف سالن می گردد.

دکوراسیون آرایشگاه های زنانه,دکوراسیون آرایشگاه زنانه

دکوراسیون رنگ سفید و خاکستری آرایشگاه موجب دیده نشدن ذرات مو در کف سالن می گردد

دکوراسیون هایی با رنگ سفید و قرمز برای مشتریان جذاب است، اما برای پرسنلی که هر روز در این محیط کار می کنند بعد از مدتی خسته کننده می شود.

دکوراسیون آرایشگاه های زنانه,دکوراسیون آرایشگاه زنانه

دکوراسیون هایی با رنگ سفید و قرمز در آرایشگاه برای مشتریان جذاب است

دکوراسیون آرایشگاه های زنانه,دکوراسیون آرایشگاه زنانه

نمونه هایی از سالن های آریشگاه متفاوت و البته زیبا

دکوراسیون آرایشگاه های زنانه,دکوراسیون آرایشگاه زنانه

همچنین ببینید

منبع : خانه طرح / پ

به وسعت یک جهان...
ما را در سایت به وسعت یک جهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار toptext بازدید : 176 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 18:16

شعر زیبای شهریار (گذار آرد مه من گاهگاه از اشتباه اینجا)

شعر زیبای شهریار (گذار آرد مه من گاهگاه از اشتباه اینجا)

سید محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار، شاعر پارسی‌گوی آذری‌زبان، در سال ۱۲۸۵ هجری شمسی در روستای خشکناب در بخش قره‌چمن آذربایجان متولد شد. وی سرانجام پس از هشتاد و سه سال زندگی شاعرانهٔ پربار در ۲۷ شهریور ماه ۱۳۶۷ هجری شمسی درگذشت و بنا به وصیت خود در مقبره الشعرای تبریز به خاک سپرده شد.

گذار آرد مه من گاهگاه از اشتباه اینجا

فدای اشتباهی کآرد او را گاهگاه اینجا

مگر ره گم کند کو را گذار افتد به ما یارب

فراوان کن گذار آن مه گم کرده راه اینجا

کله جا ماندش این جا و نیامد دیگرش از پی

نیاید فی المثل آری گرش افتد کلاه اینجا

نگویم جمله با من باش و ترک کامکاران کن

چو هم شاهی و هم درویش گاه آنجاو گاه اینجا

هوای ماه خرگاهی مکن ای کلبه درویش

نگنجد موکب کیوان شکوه پادشاه اینجا

توئی آن نوسفر سالک که هر شب شاهد توفیق

چراغت پیش پا دارد که راه اینجا و چاه اینجا

بیا کز دادخواهی آن دل نازک نرنجانم

کدورت را فرامش کرده با آئینه آه اینجا

سفر مپسند هرگز شهریار از مکتب حافظ

که سیر معنوی اینجا و کنج خانقاه اینجا

همچنین ببینید:

به وسعت یک جهان...
ما را در سایت به وسعت یک جهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار toptext بازدید : 132 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 17:02

بدست آوردن انگیزه بالا با این روش ها …

بدست آوردن انگیزه بالا با این روش ها ...

گاهی اوقات احساس می کنیم انگیزه ای نداریم؛ روز هایی که دلمان می خواهد فقط تنبلی کنیم و هیچ انگیزه ای برای کارهای عادی و ساده هم نداریم. آیا می خواهید با این حالت مبارزه کنید؟

باید بدانیم که انگیزه است که به زندگی ما رنگ می دهد و راه را به سوی اهداف مترقی و بالا هموار می کند. انگیزه سبب می شود ارزش عمر و وقت خود را بدانیم و از هدر رفت زمان و انرژی جلوگیری می کند.

چرا بی انگیزه اید؟
به طور طبیعی موقعیت هایی وجود دارد که در آن عاقلانه است عمیق ترین احساساتتان را از دیگران پنهان کنید، اما اگر این پنهانکاری احساسات روش زندگی تان شود از نظر هیجانی و روحی فردی خشک و بی روح می شوید و تنها و منزوی خواهید شد. درست آن است که انتخابی عمل کنید، یعنی احساسات تان را به افرادی که قابل اعتمادند بیان کنید.

باخود قرار بگذارید
هنگامی که احساس می کنید علاقه ای به انجام کاری یا کارهایی ندارید، به خود بگویید که اگر این بخش کتاب را خواندم یا این گزارش ها را تمام کردم، می روم بیرون قدم می زنم و یک بستنی (یا هر چیز دیگری که به آن علاقه دارید) می خورم.

با انگیزه رفتار کنید
اگر بی حوصله اید و انگیزه کاری را ندارید، تصور کنید که سرشار از انگیزه اید. حسن این کار در این است که به محض شروع، آرام آرام احساس می کنید که شور و علاقه، حقیقتا در وجود شما زنده شده است.

تغییر زمان و مکان هدف ها
هدف های بزرگ و ویژه برای خود در نظر بگیرید. اهداف بزرگ تر نسبت به هدف های کوچک تر، انگیزه بیشتری در فرد به وجود می آورند. هدف بزرگ اثر بیشتر و عمیق تری دارد و می تواند منشأ انگیزه های قوی شود.

برنامه ریزی برای کارهای کوچک
یک کار کوچک را آغاز و به پایان برسانید؛ مثلا میز کارتان را تمیز کنید، یک قبض یا رسید را بپردازید و یا ظرف ها را بشویید. فقط نیاز به این دارید که کاری را آغاز کنید. وقتی این کار را تمام کردید احساس می کنید که آمادگی انجام کار های بعدی را هم پیدا کرده اید.

شروع از کارهای سخت و جدید
هنگامی که به کارهای روزمره خود فکر می کنیم به نوعی دچار نگرانی می شویم که چگونه این همه کار را انجام بدهیم. از سخت ترین کار شروع کنید. هنگامی که سخت ترین کار موجود در فهرست را شروع کرده و به پایان برسانید، احساس می کنید که بار سنگینی را از دوش تان برداشته اید.

یادآوری موفقیت ها
همواره به جای فکر کردن به شکست ها و ناکامی ها، موفقیت ها و کامیابی هایتان را به خاطر بسپارید. بهتر آن است که حتی با ذکر جزئیات آنها را یادداشت کنید؛ مراجعه به گذشته می تواند خاطرات خوبی را در شما زنده کند و انگیزه کار و تلاش را در وجود شما زنده نگه دارند.

راههای ایجاد انگیزه

اگر بی حوصله اید و انگیزه کاری را ندارید، تصور کنید که سرشار از انگیزه اید

محیط کار همراه با تفریح
به خاطر داشته باشید فضای کاری که خلق می کنید یا در برنامه ای که در نظر دارید، جایی هم برای کمی تفریح و شوخی در نظر بگیرید. با این کار انگیزه کافی برای انجام کار و به پایان رساندن آن خواهید داشت.

از شکست نهراسید
شکست را به عنوان نوعی اطلاعات مفید و ضروری و بخشی طبیعی از موفقیت بپذیرید. یکی از بسکتبالیست های مشهور (مایکل جردن) می گوید: بیش از 9هزار خطا داشتم و تقریبا 300بازی را باختم. 26مرتبه به من اعتماد کردند تا ضربه پیروزی را بزنم.

چرا این کار را انجام می دهید
اگر نمی دانید که به چه دلیل می خواهید چنین کاری را انجام دهید یا اینکه دلیل کافی برای انجام آن ندارید، پس خاتمه دادن آن برای شما بسیار مشکل خواهد بود. کاری را برگزینید که دلیل قوی و کافی برای انجام آن داشته باشید.

یادداشت هدف ها
هدف و منظور خود را از انجام آن فعالیت بنویسید، سپس آن را روی دیوار، رایانه، یا آینه بچسبانید. با این کار در طول روز، مراحل انجام کار را مرور می کنید و این آگاهی تداوم کار را برای شما آسان تر می کند.

مثبت اندیش باشید
بیاموزید که بیشتر اوقات مثبت اندیش باشید و یاد بگیرید که افکار منفی را قبل از آنکه سد راه شما باشند، از سر بیرون کنید. ممکن است که همه نتوانیم همیشه مثبت اندیش باشیم، اما باور کنید که بیشتر ما می توانیم این حس را در خود تقویت کنیم و مطمئنا این کار نتیجه کار را بهتر می کند.

کمتر تلویزیون تماشا کنید
آیا زیاد تلویزیون تماشا می کنید و عمرتان را پای تلگرام و فضای مجازی خرج می کنید؟ تلاش کنید روی دیگر زندگی راببنید و  که کمتر خود را درگیر اینترنت کنید. فعالیت های مورد علاقه خود را در زندگی واقعی دنبال کرده و با روش های خودتان انجام دهید.

تقسیم کارها به کارهای کوچک تر
وقتی پروژه بزرگی را در دست دارید، آن را به قسمت های کوچک تری تقسیم کنید، سپس بر روی نخستین بخش تمرکز کنید  و فعالیت خود را آغاز کنید و وقتی این بخش تمام شد، بخش بعدی را آغاز کنید. موفقیت کوچکی که در انجام بخش های اولیه به دست می آورید. دنبال کردن این روش نتیجه بخش است.

بالاتر از توان تان فکر کنید
آینده شما را توانایی ها و داشته های فعلی شما نمی سازد. توانایی های شما بیشتر از چیزی است که فکر می کنید. از تجربه ها کمک بگیرید و برای آینده برنامه ریزی کنید.

توانایی هایتان را پنهان نکنید
روشی که خودتان را معرفی می کنید، تاثیر زیادی در این که دیگران چطور شما را ارزیابی می کنند، دارد. افراط در تواضع بیشتر اوقات تاثیر مخربی دارد، اگر با تواضع نا بجا خودتان را دست کم گرفتید از این که دیگران هم شما را نادیده بگیرند تعجب نکنید. نشان دادن توانایی ها و قابلیت ها به صورت معقول لاف زدن نیست، بلکه آشکار سازی مهارت هایتان است. پس هیچ گاه خودتان را دست کم نگیرید. این افتخار نیست.

ساعت خود را نگاه کنید
شما همه روز های دنیا را در اختیار ندارید. زندگی کوتاه است، بنابراین امروز را دریابید و کاری را که می خواهید انجام دهید. فردا هم کار های دیگری برای انجام دادن وجود دارد.

همچنین ببینید:

به وسعت یک جهان...
ما را در سایت به وسعت یک جهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار toptext بازدید : 174 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 17:02

شعر طنز خانمهای متأهل,شعر طنز

جهانی‌ها -> شعر

در این قسمت از جهانی‌ها شعر طنز خانمهای متأهل را مشاهده میکنید.

باز شوهر بی بهانه
با ادایی کودکانه

هیکل چون استوانه
میکند غر غر به خانه

یادم آید روز اول
گردنش کج, دست و پا شل

پیش بابا موش می شد
سرخیش تا گوش می شد

دختری افتاده بودم
مهربان و ساده بودم

نرم و نازک
شاد و چابک

چشمهایم همچو آهو
عطر موهایم چو شب بو

می شنیدم از لب او
حرفهایی همچو جادو:

من غلام خانه زادت
جان دهم هر دم به یادت

گر نیایی خانه ی من
می گریزد روحم از تن

بعد از آن گفتار زیبا
خام گشتم من همانجا

شد به پا جشن عروسی
کیک و شام و دیده بوسی

بعد از آن دیگر ندیدم
هرگز آن اوقات بی غم

قسمتم یک مرد جانی
اندکی لوس و روانی

بی اراده همچو یابو!
پرخور و مغرور و پر رو

بشنو از من جان خواهر
هر که کرد این دوره شوهر

خاک بر سر گشت و حیران
شد پشیمان,شد پشیمان, شد پشیمان

همچنین ببینید

منبع : بیتوته / پ

به وسعت یک جهان...
ما را در سایت به وسعت یک جهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار toptext بازدید : 182 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 17:02

دختر پناهنده افغان صاحب مقام اول مایکروسافت شد

دختر پناهنده افغان صاحب مقام اول مایکروسافت شد

ثریا رضایی یک دختر افغان توانست به مقام  اول آزمون های مایکروسافت را بدست آورد!دختری که مدرک مهندسی مایکروسافت را بدست آورد یک دختر افغان توانست با شرکت در آزمون های مایکروسافت به مقام اول دست یابد.

ثریا رضایی دختر پناهجو افغان با شرکت در آزمونهای مایکروسافت با نمره ۹۱۴ مقام اول را کسب کرد.

گفتنی است؛ شرکت مایکروسافت دارای دوره‌های آموزشی فراوانی است که بطور رسمی و غیر رسمی در بیشتر نقاط دنیا برگزار می‌شود. در پایان هر دوره دانشجو می‌تواند با گذراندن آزمون‌های بین‌المللی مدرک آن دوره را از شرکت مایکروسافت اخذنماید و به عنوان کاربر حرفه‌ای شرکت در آن دوره شناخته شود.

برای دستیابی به مدرک مهندسی مایکروسافت هر دانشجو باید هفت دوره را با موفقیت بگذراند و در آزمون نهایی هر دوره نیز پذیرفته شود. پس از پایان دوره آن دانشجو به عنوان مهندس مایکروسافت در کل دنیا با یک شناسه کاربری منحصر به فرد شناخته می‌شود.

دختر پناهنده افغان صاحب مقام اول مایکروسافت شد

همچنین ببینید:

به وسعت یک جهان...
ما را در سایت به وسعت یک جهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار toptext بازدید : 169 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:19

شعر زیبای شهریار (گذار آرد مه من گاهگاه از اشتباه اینجا)

شعر زیبای شهریار (گذار آرد مه من گاهگاه از اشتباه اینجا)

سید محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار، شاعر پارسی‌گوی آذری‌زبان، در سال ۱۲۸۵ هجری شمسی در روستای خشکناب در بخش قره‌چمن آذربایجان متولد شد. وی سرانجام پس از هشتاد و سه سال زندگی شاعرانهٔ پربار در ۲۷ شهریور ماه ۱۳۶۷ هجری شمسی درگذشت و بنا به وصیت خود در مقبره الشعرای تبریز به خاک سپرده شد.

گذار آرد مه من گاهگاه از اشتباه اینجا

فدای اشتباهی کآرد او را گاهگاه اینجا

مگر ره گم کند کو را گذار افتد به ما یارب

فراوان کن گذار آن مه گم کرده راه اینجا

کله جا ماندش این جا و نیامد دیگرش از پی

نیاید فی المثل آری گرش افتد کلاه اینجا

نگویم جمله با من باش و ترک کامکاران کن

چو هم شاهی و هم درویش گاه آنجاو گاه اینجا

هوای ماه خرگاهی مکن ای کلبه درویش

نگنجد موکب کیوان شکوه پادشاه اینجا

توئی آن نوسفر سالک که هر شب شاهد توفیق

چراغت پیش پا دارد که راه اینجا و چاه اینجا

بیا کز دادخواهی آن دل نازک نرنجانم

کدورت را فرامش کرده با آئینه آه اینجا

سفر مپسند هرگز شهریار از مکتب حافظ

که سیر معنوی اینجا و کنج خانقاه اینجا

همچنین ببینید:

به وسعت یک جهان...
ما را در سایت به وسعت یک جهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار toptext بازدید : 180 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:19

بدست آوردن انگیزه بالا با این روش ها …

بدست آوردن انگیزه بالا با این روش ها ...

گاهی اوقات احساس می کنیم انگیزه ای نداریم؛ روز هایی که دلمان می خواهد فقط تنبلی کنیم و هیچ انگیزه ای برای کارهای عادی و ساده هم نداریم. آیا می خواهید با این حالت مبارزه کنید؟

باید بدانیم که انگیزه است که به زندگی ما رنگ می دهد و راه را به سوی اهداف مترقی و بالا هموار می کند. انگیزه سبب می شود ارزش عمر و وقت خود را بدانیم و از هدر رفت زمان و انرژی جلوگیری می کند.

چرا بی انگیزه اید؟
به طور طبیعی موقعیت هایی وجود دارد که در آن عاقلانه است عمیق ترین احساساتتان را از دیگران پنهان کنید، اما اگر این پنهانکاری احساسات روش زندگی تان شود از نظر هیجانی و روحی فردی خشک و بی روح می شوید و تنها و منزوی خواهید شد. درست آن است که انتخابی عمل کنید، یعنی احساسات تان را به افرادی که قابل اعتمادند بیان کنید.

باخود قرار بگذارید
هنگامی که احساس می کنید علاقه ای به انجام کاری یا کارهایی ندارید، به خود بگویید که اگر این بخش کتاب را خواندم یا این گزارش ها را تمام کردم، می روم بیرون قدم می زنم و یک بستنی (یا هر چیز دیگری که به آن علاقه دارید) می خورم.

با انگیزه رفتار کنید
اگر بی حوصله اید و انگیزه کاری را ندارید، تصور کنید که سرشار از انگیزه اید. حسن این کار در این است که به محض شروع، آرام آرام احساس می کنید که شور و علاقه، حقیقتا در وجود شما زنده شده است.

تغییر زمان و مکان هدف ها
هدف های بزرگ و ویژه برای خود در نظر بگیرید. اهداف بزرگ تر نسبت به هدف های کوچک تر، انگیزه بیشتری در فرد به وجود می آورند. هدف بزرگ اثر بیشتر و عمیق تری دارد و می تواند منشأ انگیزه های قوی شود.

برنامه ریزی برای کارهای کوچک
یک کار کوچک را آغاز و به پایان برسانید؛ مثلا میز کارتان را تمیز کنید، یک قبض یا رسید را بپردازید و یا ظرف ها را بشویید. فقط نیاز به این دارید که کاری را آغاز کنید. وقتی این کار را تمام کردید احساس می کنید که آمادگی انجام کار های بعدی را هم پیدا کرده اید.

شروع از کارهای سخت و جدید
هنگامی که به کارهای روزمره خود فکر می کنیم به نوعی دچار نگرانی می شویم که چگونه این همه کار را انجام بدهیم. از سخت ترین کار شروع کنید. هنگامی که سخت ترین کار موجود در فهرست را شروع کرده و به پایان برسانید، احساس می کنید که بار سنگینی را از دوش تان برداشته اید.

یادآوری موفقیت ها
همواره به جای فکر کردن به شکست ها و ناکامی ها، موفقیت ها و کامیابی هایتان را به خاطر بسپارید. بهتر آن است که حتی با ذکر جزئیات آنها را یادداشت کنید؛ مراجعه به گذشته می تواند خاطرات خوبی را در شما زنده کند و انگیزه کار و تلاش را در وجود شما زنده نگه دارند.

راههای ایجاد انگیزه

اگر بی حوصله اید و انگیزه کاری را ندارید، تصور کنید که سرشار از انگیزه اید

محیط کار همراه با تفریح
به خاطر داشته باشید فضای کاری که خلق می کنید یا در برنامه ای که در نظر دارید، جایی هم برای کمی تفریح و شوخی در نظر بگیرید. با این کار انگیزه کافی برای انجام کار و به پایان رساندن آن خواهید داشت.

از شکست نهراسید
شکست را به عنوان نوعی اطلاعات مفید و ضروری و بخشی طبیعی از موفقیت بپذیرید. یکی از بسکتبالیست های مشهور (مایکل جردن) می گوید: بیش از 9هزار خطا داشتم و تقریبا 300بازی را باختم. 26مرتبه به من اعتماد کردند تا ضربه پیروزی را بزنم.

چرا این کار را انجام می دهید
اگر نمی دانید که به چه دلیل می خواهید چنین کاری را انجام دهید یا اینکه دلیل کافی برای انجام آن ندارید، پس خاتمه دادن آن برای شما بسیار مشکل خواهد بود. کاری را برگزینید که دلیل قوی و کافی برای انجام آن داشته باشید.

یادداشت هدف ها
هدف و منظور خود را از انجام آن فعالیت بنویسید، سپس آن را روی دیوار، رایانه، یا آینه بچسبانید. با این کار در طول روز، مراحل انجام کار را مرور می کنید و این آگاهی تداوم کار را برای شما آسان تر می کند.

مثبت اندیش باشید
بیاموزید که بیشتر اوقات مثبت اندیش باشید و یاد بگیرید که افکار منفی را قبل از آنکه سد راه شما باشند، از سر بیرون کنید. ممکن است که همه نتوانیم همیشه مثبت اندیش باشیم، اما باور کنید که بیشتر ما می توانیم این حس را در خود تقویت کنیم و مطمئنا این کار نتیجه کار را بهتر می کند.

کمتر تلویزیون تماشا کنید
آیا زیاد تلویزیون تماشا می کنید و عمرتان را پای تلگرام و فضای مجازی خرج می کنید؟ تلاش کنید روی دیگر زندگی راببنید و  که کمتر خود را درگیر اینترنت کنید. فعالیت های مورد علاقه خود را در زندگی واقعی دنبال کرده و با روش های خودتان انجام دهید.

تقسیم کارها به کارهای کوچک تر
وقتی پروژه بزرگی را در دست دارید، آن را به قسمت های کوچک تری تقسیم کنید، سپس بر روی نخستین بخش تمرکز کنید  و فعالیت خود را آغاز کنید و وقتی این بخش تمام شد، بخش بعدی را آغاز کنید. موفقیت کوچکی که در انجام بخش های اولیه به دست می آورید. دنبال کردن این روش نتیجه بخش است.

بالاتر از توان تان فکر کنید
آینده شما را توانایی ها و داشته های فعلی شما نمی سازد. توانایی های شما بیشتر از چیزی است که فکر می کنید. از تجربه ها کمک بگیرید و برای آینده برنامه ریزی کنید.

توانایی هایتان را پنهان نکنید
روشی که خودتان را معرفی می کنید، تاثیر زیادی در این که دیگران چطور شما را ارزیابی می کنند، دارد. افراط در تواضع بیشتر اوقات تاثیر مخربی دارد، اگر با تواضع نا بجا خودتان را دست کم گرفتید از این که دیگران هم شما را نادیده بگیرند تعجب نکنید. نشان دادن توانایی ها و قابلیت ها به صورت معقول لاف زدن نیست، بلکه آشکار سازی مهارت هایتان است. پس هیچ گاه خودتان را دست کم نگیرید. این افتخار نیست.

ساعت خود را نگاه کنید
شما همه روز های دنیا را در اختیار ندارید. زندگی کوتاه است، بنابراین امروز را دریابید و کاری را که می خواهید انجام دهید. فردا هم کار های دیگری برای انجام دادن وجود دارد.

همچنین ببینید:

به وسعت یک جهان...
ما را در سایت به وسعت یک جهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار toptext بازدید : 146 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:19

دختر پناهنده افغان صاحب مقام اول مایکروسافت شد

دختر پناهنده افغان صاحب مقام اول مایکروسافت شد

ثریا رضایی یک دختر افغان توانست به مقام  اول آزمون های مایکروسافت را بدست آورد!دختری که مدرک مهندسی مایکروسافت را بدست آورد یک دختر افغان توانست با شرکت در آزمون های مایکروسافت به مقام اول دست یابد.

ثریا رضایی دختر پناهجو افغان با شرکت در آزمونهای مایکروسافت با نمره ۹۱۴ مقام اول را کسب کرد.

گفتنی است؛ شرکت مایکروسافت دارای دوره‌های آموزشی فراوانی است که بطور رسمی و غیر رسمی در بیشتر نقاط دنیا برگزار می‌شود. در پایان هر دوره دانشجو می‌تواند با گذراندن آزمون‌های بین‌المللی مدرک آن دوره را از شرکت مایکروسافت اخذنماید و به عنوان کاربر حرفه‌ای شرکت در آن دوره شناخته شود.

برای دستیابی به مدرک مهندسی مایکروسافت هر دانشجو باید هفت دوره را با موفقیت بگذراند و در آزمون نهایی هر دوره نیز پذیرفته شود. پس از پایان دوره آن دانشجو به عنوان مهندس مایکروسافت در کل دنیا با یک شناسه کاربری منحصر به فرد شناخته می‌شود.

دختر پناهنده افغان صاحب مقام اول مایکروسافت شد

همچنین ببینید:

به وسعت یک جهان...
ما را در سایت به وسعت یک جهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار toptext بازدید : 168 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 6:33

شعر زیبای شهریار (گذار آرد مه من گاهگاه از اشتباه اینجا)

شعر زیبای شهریار (گذار آرد مه من گاهگاه از اشتباه اینجا)

سید محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار، شاعر پارسی‌گوی آذری‌زبان، در سال ۱۲۸۵ هجری شمسی در روستای خشکناب در بخش قره‌چمن آذربایجان متولد شد. وی سرانجام پس از هشتاد و سه سال زندگی شاعرانهٔ پربار در ۲۷ شهریور ماه ۱۳۶۷ هجری شمسی درگذشت و بنا به وصیت خود در مقبره الشعرای تبریز به خاک سپرده شد.

گذار آرد مه من گاهگاه از اشتباه اینجا

فدای اشتباهی کآرد او را گاهگاه اینجا

مگر ره گم کند کو را گذار افتد به ما یارب

فراوان کن گذار آن مه گم کرده راه اینجا

کله جا ماندش این جا و نیامد دیگرش از پی

نیاید فی المثل آری گرش افتد کلاه اینجا

نگویم جمله با من باش و ترک کامکاران کن

چو هم شاهی و هم درویش گاه آنجاو گاه اینجا

هوای ماه خرگاهی مکن ای کلبه درویش

نگنجد موکب کیوان شکوه پادشاه اینجا

توئی آن نوسفر سالک که هر شب شاهد توفیق

چراغت پیش پا دارد که راه اینجا و چاه اینجا

بیا کز دادخواهی آن دل نازک نرنجانم

کدورت را فرامش کرده با آئینه آه اینجا

سفر مپسند هرگز شهریار از مکتب حافظ

که سیر معنوی اینجا و کنج خانقاه اینجا

همچنین ببینید:

به وسعت یک جهان...
ما را در سایت به وسعت یک جهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار toptext بازدید : 184 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 6:33

بدست آوردن انگیزه بالا با این روش ها …

بدست آوردن انگیزه بالا با این روش ها ...

گاهی اوقات احساس می کنیم انگیزه ای نداریم؛ روز هایی که دلمان می خواهد فقط تنبلی کنیم و هیچ انگیزه ای برای کارهای عادی و ساده هم نداریم. آیا می خواهید با این حالت مبارزه کنید؟

باید بدانیم که انگیزه است که به زندگی ما رنگ می دهد و راه را به سوی اهداف مترقی و بالا هموار می کند. انگیزه سبب می شود ارزش عمر و وقت خود را بدانیم و از هدر رفت زمان و انرژی جلوگیری می کند.

چرا بی انگیزه اید؟
به طور طبیعی موقعیت هایی وجود دارد که در آن عاقلانه است عمیق ترین احساساتتان را از دیگران پنهان کنید، اما اگر این پنهانکاری احساسات روش زندگی تان شود از نظر هیجانی و روحی فردی خشک و بی روح می شوید و تنها و منزوی خواهید شد. درست آن است که انتخابی عمل کنید، یعنی احساسات تان را به افرادی که قابل اعتمادند بیان کنید.

باخود قرار بگذارید
هنگامی که احساس می کنید علاقه ای به انجام کاری یا کارهایی ندارید، به خود بگویید که اگر این بخش کتاب را خواندم یا این گزارش ها را تمام کردم، می روم بیرون قدم می زنم و یک بستنی (یا هر چیز دیگری که به آن علاقه دارید) می خورم.

با انگیزه رفتار کنید
اگر بی حوصله اید و انگیزه کاری را ندارید، تصور کنید که سرشار از انگیزه اید. حسن این کار در این است که به محض شروع، آرام آرام احساس می کنید که شور و علاقه، حقیقتا در وجود شما زنده شده است.

تغییر زمان و مکان هدف ها
هدف های بزرگ و ویژه برای خود در نظر بگیرید. اهداف بزرگ تر نسبت به هدف های کوچک تر، انگیزه بیشتری در فرد به وجود می آورند. هدف بزرگ اثر بیشتر و عمیق تری دارد و می تواند منشأ انگیزه های قوی شود.

برنامه ریزی برای کارهای کوچک
یک کار کوچک را آغاز و به پایان برسانید؛ مثلا میز کارتان را تمیز کنید، یک قبض یا رسید را بپردازید و یا ظرف ها را بشویید. فقط نیاز به این دارید که کاری را آغاز کنید. وقتی این کار را تمام کردید احساس می کنید که آمادگی انجام کار های بعدی را هم پیدا کرده اید.

شروع از کارهای سخت و جدید
هنگامی که به کارهای روزمره خود فکر می کنیم به نوعی دچار نگرانی می شویم که چگونه این همه کار را انجام بدهیم. از سخت ترین کار شروع کنید. هنگامی که سخت ترین کار موجود در فهرست را شروع کرده و به پایان برسانید، احساس می کنید که بار سنگینی را از دوش تان برداشته اید.

یادآوری موفقیت ها
همواره به جای فکر کردن به شکست ها و ناکامی ها، موفقیت ها و کامیابی هایتان را به خاطر بسپارید. بهتر آن است که حتی با ذکر جزئیات آنها را یادداشت کنید؛ مراجعه به گذشته می تواند خاطرات خوبی را در شما زنده کند و انگیزه کار و تلاش را در وجود شما زنده نگه دارند.

راههای ایجاد انگیزه

اگر بی حوصله اید و انگیزه کاری را ندارید، تصور کنید که سرشار از انگیزه اید

محیط کار همراه با تفریح
به خاطر داشته باشید فضای کاری که خلق می کنید یا در برنامه ای که در نظر دارید، جایی هم برای کمی تفریح و شوخی در نظر بگیرید. با این کار انگیزه کافی برای انجام کار و به پایان رساندن آن خواهید داشت.

از شکست نهراسید
شکست را به عنوان نوعی اطلاعات مفید و ضروری و بخشی طبیعی از موفقیت بپذیرید. یکی از بسکتبالیست های مشهور (مایکل جردن) می گوید: بیش از 9هزار خطا داشتم و تقریبا 300بازی را باختم. 26مرتبه به من اعتماد کردند تا ضربه پیروزی را بزنم.

چرا این کار را انجام می دهید
اگر نمی دانید که به چه دلیل می خواهید چنین کاری را انجام دهید یا اینکه دلیل کافی برای انجام آن ندارید، پس خاتمه دادن آن برای شما بسیار مشکل خواهد بود. کاری را برگزینید که دلیل قوی و کافی برای انجام آن داشته باشید.

یادداشت هدف ها
هدف و منظور خود را از انجام آن فعالیت بنویسید، سپس آن را روی دیوار، رایانه، یا آینه بچسبانید. با این کار در طول روز، مراحل انجام کار را مرور می کنید و این آگاهی تداوم کار را برای شما آسان تر می کند.

مثبت اندیش باشید
بیاموزید که بیشتر اوقات مثبت اندیش باشید و یاد بگیرید که افکار منفی را قبل از آنکه سد راه شما باشند، از سر بیرون کنید. ممکن است که همه نتوانیم همیشه مثبت اندیش باشیم، اما باور کنید که بیشتر ما می توانیم این حس را در خود تقویت کنیم و مطمئنا این کار نتیجه کار را بهتر می کند.

کمتر تلویزیون تماشا کنید
آیا زیاد تلویزیون تماشا می کنید و عمرتان را پای تلگرام و فضای مجازی خرج می کنید؟ تلاش کنید روی دیگر زندگی راببنید و  که کمتر خود را درگیر اینترنت کنید. فعالیت های مورد علاقه خود را در زندگی واقعی دنبال کرده و با روش های خودتان انجام دهید.

تقسیم کارها به کارهای کوچک تر
وقتی پروژه بزرگی را در دست دارید، آن را به قسمت های کوچک تری تقسیم کنید، سپس بر روی نخستین بخش تمرکز کنید  و فعالیت خود را آغاز کنید و وقتی این بخش تمام شد، بخش بعدی را آغاز کنید. موفقیت کوچکی که در انجام بخش های اولیه به دست می آورید. دنبال کردن این روش نتیجه بخش است.

بالاتر از توان تان فکر کنید
آینده شما را توانایی ها و داشته های فعلی شما نمی سازد. توانایی های شما بیشتر از چیزی است که فکر می کنید. از تجربه ها کمک بگیرید و برای آینده برنامه ریزی کنید.

توانایی هایتان را پنهان نکنید
روشی که خودتان را معرفی می کنید، تاثیر زیادی در این که دیگران چطور شما را ارزیابی می کنند، دارد. افراط در تواضع بیشتر اوقات تاثیر مخربی دارد، اگر با تواضع نا بجا خودتان را دست کم گرفتید از این که دیگران هم شما را نادیده بگیرند تعجب نکنید. نشان دادن توانایی ها و قابلیت ها به صورت معقول لاف زدن نیست، بلکه آشکار سازی مهارت هایتان است. پس هیچ گاه خودتان را دست کم نگیرید. این افتخار نیست.

ساعت خود را نگاه کنید
شما همه روز های دنیا را در اختیار ندارید. زندگی کوتاه است، بنابراین امروز را دریابید و کاری را که می خواهید انجام دهید. فردا هم کار های دیگری برای انجام دادن وجود دارد.

همچنین ببینید:

به وسعت یک جهان...
ما را در سایت به وسعت یک جهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار toptext بازدید : 168 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 6:33

دختر پناهنده افغان صاحب مقام اول مایکروسافت شد

دختر پناهنده افغان صاحب مقام اول مایکروسافت شد

ثریا رضایی یک دختر افغان توانست به مقام  اول آزمون های مایکروسافت را بدست آورد!دختری که مدرک مهندسی مایکروسافت را بدست آورد یک دختر افغان توانست با شرکت در آزمون های مایکروسافت به مقام اول دست یابد.

ثریا رضایی دختر پناهجو افغان با شرکت در آزمونهای مایکروسافت با نمره ۹۱۴ مقام اول را کسب کرد.

گفتنی است؛ شرکت مایکروسافت دارای دوره‌های آموزشی فراوانی است که بطور رسمی و غیر رسمی در بیشتر نقاط دنیا برگزار می‌شود. در پایان هر دوره دانشجو می‌تواند با گذراندن آزمون‌های بین‌المللی مدرک آن دوره را از شرکت مایکروسافت اخذنماید و به عنوان کاربر حرفه‌ای شرکت در آن دوره شناخته شود.

برای دستیابی به مدرک مهندسی مایکروسافت هر دانشجو باید هفت دوره را با موفقیت بگذراند و در آزمون نهایی هر دوره نیز پذیرفته شود. پس از پایان دوره آن دانشجو به عنوان مهندس مایکروسافت در کل دنیا با یک شناسه کاربری منحصر به فرد شناخته می‌شود.

دختر پناهنده افغان صاحب مقام اول مایکروسافت شد

همچنین ببینید:

به وسعت یک جهان...
ما را در سایت به وسعت یک جهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار toptext بازدید : 161 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 13:48

شعر زیبای شهریار (گذار آرد مه من گاهگاه از اشتباه اینجا)

شعر زیبای شهریار (گذار آرد مه من گاهگاه از اشتباه اینجا)

سید محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار، شاعر پارسی‌گوی آذری‌زبان، در سال ۱۲۸۵ هجری شمسی در روستای خشکناب در بخش قره‌چمن آذربایجان متولد شد. وی سرانجام پس از هشتاد و سه سال زندگی شاعرانهٔ پربار در ۲۷ شهریور ماه ۱۳۶۷ هجری شمسی درگذشت و بنا به وصیت خود در مقبره الشعرای تبریز به خاک سپرده شد.

گذار آرد مه من گاهگاه از اشتباه اینجا

فدای اشتباهی کآرد او را گاهگاه اینجا

مگر ره گم کند کو را گذار افتد به ما یارب

فراوان کن گذار آن مه گم کرده راه اینجا

کله جا ماندش این جا و نیامد دیگرش از پی

نیاید فی المثل آری گرش افتد کلاه اینجا

نگویم جمله با من باش و ترک کامکاران کن

چو هم شاهی و هم درویش گاه آنجاو گاه اینجا

هوای ماه خرگاهی مکن ای کلبه درویش

نگنجد موکب کیوان شکوه پادشاه اینجا

توئی آن نوسفر سالک که هر شب شاهد توفیق

چراغت پیش پا دارد که راه اینجا و چاه اینجا

بیا کز دادخواهی آن دل نازک نرنجانم

کدورت را فرامش کرده با آئینه آه اینجا

سفر مپسند هرگز شهریار از مکتب حافظ

که سیر معنوی اینجا و کنج خانقاه اینجا

همچنین ببینید:

به وسعت یک جهان...
ما را در سایت به وسعت یک جهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار toptext بازدید : 139 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 13:48

بدست آوردن انگیزه بالا با این روش ها …

بدست آوردن انگیزه بالا با این روش ها ...

گاهی اوقات احساس می کنیم انگیزه ای نداریم؛ روز هایی که دلمان می خواهد فقط تنبلی کنیم و هیچ انگیزه ای برای کارهای عادی و ساده هم نداریم. آیا می خواهید با این حالت مبارزه کنید؟

باید بدانیم که انگیزه است که به زندگی ما رنگ می دهد و راه را به سوی اهداف مترقی و بالا هموار می کند. انگیزه سبب می شود ارزش عمر و وقت خود را بدانیم و از هدر رفت زمان و انرژی جلوگیری می کند.

چرا بی انگیزه اید؟
به طور طبیعی موقعیت هایی وجود دارد که در آن عاقلانه است عمیق ترین احساساتتان را از دیگران پنهان کنید، اما اگر این پنهانکاری احساسات روش زندگی تان شود از نظر هیجانی و روحی فردی خشک و بی روح می شوید و تنها و منزوی خواهید شد. درست آن است که انتخابی عمل کنید، یعنی احساسات تان را به افرادی که قابل اعتمادند بیان کنید.

باخود قرار بگذارید
هنگامی که احساس می کنید علاقه ای به انجام کاری یا کارهایی ندارید، به خود بگویید که اگر این بخش کتاب را خواندم یا این گزارش ها را تمام کردم، می روم بیرون قدم می زنم و یک بستنی (یا هر چیز دیگری که به آن علاقه دارید) می خورم.

با انگیزه رفتار کنید
اگر بی حوصله اید و انگیزه کاری را ندارید، تصور کنید که سرشار از انگیزه اید. حسن این کار در این است که به محض شروع، آرام آرام احساس می کنید که شور و علاقه، حقیقتا در وجود شما زنده شده است.

تغییر زمان و مکان هدف ها
هدف های بزرگ و ویژه برای خود در نظر بگیرید. اهداف بزرگ تر نسبت به هدف های کوچک تر، انگیزه بیشتری در فرد به وجود می آورند. هدف بزرگ اثر بیشتر و عمیق تری دارد و می تواند منشأ انگیزه های قوی شود.

برنامه ریزی برای کارهای کوچک
یک کار کوچک را آغاز و به پایان برسانید؛ مثلا میز کارتان را تمیز کنید، یک قبض یا رسید را بپردازید و یا ظرف ها را بشویید. فقط نیاز به این دارید که کاری را آغاز کنید. وقتی این کار را تمام کردید احساس می کنید که آمادگی انجام کار های بعدی را هم پیدا کرده اید.

شروع از کارهای سخت و جدید
هنگامی که به کارهای روزمره خود فکر می کنیم به نوعی دچار نگرانی می شویم که چگونه این همه کار را انجام بدهیم. از سخت ترین کار شروع کنید. هنگامی که سخت ترین کار موجود در فهرست را شروع کرده و به پایان برسانید، احساس می کنید که بار سنگینی را از دوش تان برداشته اید.

یادآوری موفقیت ها
همواره به جای فکر کردن به شکست ها و ناکامی ها، موفقیت ها و کامیابی هایتان را به خاطر بسپارید. بهتر آن است که حتی با ذکر جزئیات آنها را یادداشت کنید؛ مراجعه به گذشته می تواند خاطرات خوبی را در شما زنده کند و انگیزه کار و تلاش را در وجود شما زنده نگه دارند.

راههای ایجاد انگیزه

اگر بی حوصله اید و انگیزه کاری را ندارید، تصور کنید که سرشار از انگیزه اید

محیط کار همراه با تفریح
به خاطر داشته باشید فضای کاری که خلق می کنید یا در برنامه ای که در نظر دارید، جایی هم برای کمی تفریح و شوخی در نظر بگیرید. با این کار انگیزه کافی برای انجام کار و به پایان رساندن آن خواهید داشت.

از شکست نهراسید
شکست را به عنوان نوعی اطلاعات مفید و ضروری و بخشی طبیعی از موفقیت بپذیرید. یکی از بسکتبالیست های مشهور (مایکل جردن) می گوید: بیش از 9هزار خطا داشتم و تقریبا 300بازی را باختم. 26مرتبه به من اعتماد کردند تا ضربه پیروزی را بزنم.

چرا این کار را انجام می دهید
اگر نمی دانید که به چه دلیل می خواهید چنین کاری را انجام دهید یا اینکه دلیل کافی برای انجام آن ندارید، پس خاتمه دادن آن برای شما بسیار مشکل خواهد بود. کاری را برگزینید که دلیل قوی و کافی برای انجام آن داشته باشید.

یادداشت هدف ها
هدف و منظور خود را از انجام آن فعالیت بنویسید، سپس آن را روی دیوار، رایانه، یا آینه بچسبانید. با این کار در طول روز، مراحل انجام کار را مرور می کنید و این آگاهی تداوم کار را برای شما آسان تر می کند.

مثبت اندیش باشید
بیاموزید که بیشتر اوقات مثبت اندیش باشید و یاد بگیرید که افکار منفی را قبل از آنکه سد راه شما باشند، از سر بیرون کنید. ممکن است که همه نتوانیم همیشه مثبت اندیش باشیم، اما باور کنید که بیشتر ما می توانیم این حس را در خود تقویت کنیم و مطمئنا این کار نتیجه کار را بهتر می کند.

کمتر تلویزیون تماشا کنید
آیا زیاد تلویزیون تماشا می کنید و عمرتان را پای تلگرام و فضای مجازی خرج می کنید؟ تلاش کنید روی دیگر زندگی راببنید و  که کمتر خود را درگیر اینترنت کنید. فعالیت های مورد علاقه خود را در زندگی واقعی دنبال کرده و با روش های خودتان انجام دهید.

تقسیم کارها به کارهای کوچک تر
وقتی پروژه بزرگی را در دست دارید، آن را به قسمت های کوچک تری تقسیم کنید، سپس بر روی نخستین بخش تمرکز کنید  و فعالیت خود را آغاز کنید و وقتی این بخش تمام شد، بخش بعدی را آغاز کنید. موفقیت کوچکی که در انجام بخش های اولیه به دست می آورید. دنبال کردن این روش نتیجه بخش است.

بالاتر از توان تان فکر کنید
آینده شما را توانایی ها و داشته های فعلی شما نمی سازد. توانایی های شما بیشتر از چیزی است که فکر می کنید. از تجربه ها کمک بگیرید و برای آینده برنامه ریزی کنید.

توانایی هایتان را پنهان نکنید
روشی که خودتان را معرفی می کنید، تاثیر زیادی در این که دیگران چطور شما را ارزیابی می کنند، دارد. افراط در تواضع بیشتر اوقات تاثیر مخربی دارد، اگر با تواضع نا بجا خودتان را دست کم گرفتید از این که دیگران هم شما را نادیده بگیرند تعجب نکنید. نشان دادن توانایی ها و قابلیت ها به صورت معقول لاف زدن نیست، بلکه آشکار سازی مهارت هایتان است. پس هیچ گاه خودتان را دست کم نگیرید. این افتخار نیست.

ساعت خود را نگاه کنید
شما همه روز های دنیا را در اختیار ندارید. زندگی کوتاه است، بنابراین امروز را دریابید و کاری را که می خواهید انجام دهید. فردا هم کار های دیگری برای انجام دادن وجود دارد.

همچنین ببینید:

به وسعت یک جهان...
ما را در سایت به وسعت یک جهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار toptext بازدید : 170 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 13:48